Często Zadawane Pytania (FAQ) – autoprio.pl

W tej sekcji możesz przejrzeć odpowiedzi na często zadawane pytania. Podzieliliśmy je na kategorie i podkategorie.

Dlaczego warto rezerwować na autoprio.pl?

Porównujemy oferty z około 2,000 wypożyczalni samochodowych, zlokalizowanych w miastach, na lotniskach, w miejscach wypoczynkowych, na dworcach kolejowych i miasteczkach, dostępnych jest ponad 50,000 lokalizacji w około 175 krajach takich jak Turcja, Indonezja, Bangladesz, Filipiny, Tajlandia, Nigeria, Meksyk, Rosja, Konga-Kinszasa, Pakistan, Francja, Egipt, Chiny, Stany Zjednoczone, Indie, Brazylia, Niemcy, Wietnam, Japonia, Iran itp.

Polityka płatności

Kiedy muszę zapłacić za wypożyczenie?

Dostępne są różne opcje płatności, o których wyraźnie informujemy w procesie rezerwacji:

Przedpłacony depozyt – Zapłać określoną sumę teraz, aby zabezpieczyć pojazd, a reszta kwoty za rezerwację wypożyczenia zostanie pobrana na 7 dni przed datą odbioru.

Zapłata częściowa – Zapłać niewielki depozyt przy rezerwacji, aby zabezpieczyć pojazd i dopłać resztę podczas odbioru w punkcie wynajmu.

Przedpłata – Zapłać pełną kwotę za pojazd przy rezerwacji.

Późniejsza zapłata – Potwierdź wypożyczenie pojazdu, nie płacąc. Pełna kwota zostanie zapłacona po przybyciu do punkt wynajmu.

Czy mogę rezerwować bez karty kredytowej?

Tak. Możesz złożyć rezerwację bez karty kredytowej. Zwracamy uwagę, że nawet w przypadku wyboru płatności kartą debetową, musisz okazać przy odbiorze ważną kartę kredytową na nazwisko kierowcy, ponieważ wypożyczalnia wymaga karty kredytowej, z której będzie mogła pobrać depozyt za wypożyczenie. Karty kredytowe akceptowane przy odbiorze to MasterCard, Visa, a w niektórych przypadkach również American Express.

Nie otrzymałem(-am) końcowej faktury za wypożyczenie od przedstawiciela punktu wynajmu samochodów

Powinieneś/powinnaś otrzymać końcową fakturę za wypożyczenie przy zwrocie wypożyczonego samochodu. Jeśli nie otrzymałeś(-aś) końcowej faktury za wypożyczenie, skontaktuj się bezpośrednio z przedstawicielem punktu wynajmu samochodów.

W jaki sposób mogę uzyskać fakturę VAT?

Jeśli potrzebujesz faktury VAT za swój wynajem, poproś o nią bezpośrednio u dostawcy przy zwrocie pojazdu. Cartrawler nie wystawia faktur VAT. Możemy wystawić pokwitowanie płatności, jednak nie stanowi ono faktury do celów opodatkowania VAT.

Ubezpieczenie wynajmu samochodu

Gdzie mogę kupić ubezpieczenie wynajmu samochodu?

Zalecamy wykupienie ubezpieczenia zwrotu szkód w momencie rezerwacji. Nasi partnerzy ubezpieczeniowi oferują pełny pakiet ubezpieczenia zwrotu szkód, który jest do 50% tańszy niż to, co zapłaciłbyś w biurze wypożyczalni. Koszt i warunki ubezpieczenia zostaną wyświetlone w momencie rezerwacji.

Co obejmuje ubezpieczenie wynajmu samochodu?

W większości przypadków pakiet ubezpieczenia obejmuje:

Nadwyżka z wynajmu samochodu
Przypadkowe uszkodzenie okien, opon, podwozia i dachu
Utrata lub uszkodzenie kluczyków do wypożyczonego samochodu
Utrata mienia osobistego.

Więcej informacji, jak również dokładne koszty można znaleźć w warunkach ubezpieczenia zwrotu szkód w momencie rezerwacji. Należy pamiętać, że niezależnie od ubezpieczenia, agent wynajmu samochodu zablokuje nadwyżkę na karcie kredytowej jako kaucję. W przypadku zwrotu pojazdu w stanie nieuszkodzonym, kaucja zostanie natychmiast zwolniona. W przypadku uszkodzenia samochodu podczas wynajmu, wypożyczalnia zatrzymuje kaucję na pokrycie kosztów. Jeśli kupiłeś nasz produkt ubezpieczeniowy, otrzymasz zwrot nadpłaty pobranej przez agenta wynajmu samochodów. Upewnij się, że w momencie odbioru masz wystarczające środki na karcie kredytowej, aby pokryć kaucję. Ta kaucja lub nadwyżka może się różnić w zależności od warunków wynajmu, ale zostanie wyraźnie określona w voucherze wynajmu.

Jak mogę zgłosić roszczenie ubezpieczeniowe?

Wszystkie roszczenia należy kierować bezpośrednio do ubezpieczyciela. Dane kontaktowe i informacje o sposobie zgłaszania roszczenia znajdują się w dokumentach ubezpieczeniowych.

Cena i opłaty dodatkowe

Czym jest wkład własny?

Czym jest wkład własny?
Jeżeli ubezpiecznie od szkód powypadkowych (CDW) i ubezpieczenie od kradzieży (TW) są zawarte w Twojej rezerwacji, prawie zawsze obowiązuje również wkład własny. Wkład własny to kwota, którą wypożyczalnia może Cię obciążyć w przypadku uszkodzeń lub kradzieży samochodu podczas Twojego wynajmu.

Jak to działa?
Na przykład, jeżeli CDW i TW są zawate w Twojej rezerwacji, a Twój wkład własny wynosi 1000 EUR, będziesz zobowiązany uiścić opłatę do wysokości 1000 EUR w przypadku uszkodzenia lub kradzieży wynajętego samochodu. Jeżeli powstałe szkody przekroczą kwotę wkładu własnego (1000 EUR w tym przykładzie), zostanie to pokryte przez CDW lub TW. Opony, szyby i podwodzie w niektórych przypadkach mogą nie zostać pokryte przez ubezpieczenia CDW i TW, więc możesz być zobowiązany do pokrycia opłaty za te szkodu w dodatku do kwoty wkładu własnego.

Przy odbiorze samochodu, wypożyczalnia zablokuje kwotę wkładu własnego na karcie kredytowej głównego kierowcy jako depozyt. Depozyt zostanie odblokowany gdy samochodód zostanie zwrócony bez nowych szkód, tym niemniej może upłynąć kilka dni zanim kwota ta będzie dostępna spowrotem na Twoim koncie.

Jak działa ubezpiecznie zwrotne wkładu własnego?
Jeżeli zakupisz ubezpieczenie zwrotne wkładu własnego od jednej z współpracujących z nami firm ubezpieczeniowych, lub jeśli posiadasz własną polisę ubezpieczeniową na wynajem samochodu, nadal będziesz zobowiązany zostawić depozyt przy odbiorze samochodu, i zapłacić w wypożyczalni kwotę wkładu własnego w przypadku uszkodzenia lub kradzieży samochodu. W razie wypadku będziesz mógł zgłosić wniosek o zwrot poniesionych kosztów do firmy ubezpieczeniowej.

Jak mogę dowiedzieć się ile wynosi moja kwota wkładu własnego?
Aby sprawdzić kwotę wkładu własnego samochodu, który chciałbyś wynająć, kliknij na ikonkę Ważne informacje i przeczytaj sekcję Popularne lub Ubezpieczenie,

Jeżeli masz już rezerwację, Twoja kwota wkładu własnego znajduje się w warunkach wynajmu i widoczna na Twoim voucherze, dostęp do których uzyskasz logując się na Zarządzaj rezerwacją na naszej stronie.

Co jest wliczone w koszt wynajmu?

Przy użyciu naszego systemu rezerwacji, wszystkie obowiązkowe opłaty dotyczące Twojego wynajmu są wliczone w cenę widoczną na stronie, lub opisane w warunkach wynajmu.

W związku z tym prosimy o precyzyjne wybranie opcji odbioru i zwrotu samochodu, jak również zaznaczenie wieku głównego kierowcy (jeżeli nie jest to wiek pomiędzy 25 a 75 rokiem życia), żeby zapewnić, że potencjalne dodatkowe opłaty związane z odbiorem lub zwrotem poza godzinami pracy, lub z opłatami za młodego lub starszego kierowcę, wliczne są do pełnej ceny wynajmu.

Pamiętaj że przy odbiorze samochodu wymagany będzie depozyt zabezpieczający wkład własny, a także w niektórych wypadkach dodatkowy depozyt paliwowy. Upewnij się, że główny kierowca ma wystarczające środki na karcie na pokrycie kwoty depozytu wymaganej przy Twojej rezerwacji.

Jakie dodatkowe opłaty mogą mnie obowiązywać?

Należy pamiętać, że każda firma wynajmująca samochody ma własne zasady dotyczące dodatkowych opłat, które są jasno określone w warunkach wynajmu, dostępnych w momencie rezerwacji. Najczęściej obowiązują dodatkowe opłaty za:

odbiór/zwrot poza godzinami urzędowania,
przekroczenie granic,
wynajem w jedną stronę,
młodych lub starszych kierowców oraz
opony zimowe.

Wszelkie dodatkowe koszty muszą być opłacane bezpośrednio przy wynajmie, w oddziale firmy i muszą być poniesione w lokalnej walucie.

Jak wysoka jest kaucja?

Wysokość kaucji zależy od wypożyczalni samochodów i wynajmowanego pojazdu i zostanie zwrócona w ciągu 10-28 dni po wypożyczeniu, jeśli nie było szkód. We współpracy z naszymi partnerami ubezpieczeniowymi, oferujemy ubezpieczenie zwrotu szkód, które pozwoli ci ubiegać się o zwrot kosztów w przypadku, gdy zostałeś obciążony kosztami kolizji lub kradzieży. Ubezpieczenie zwrotu szkód można wykupić w momencie rezerwacji.

Czy obowiązuje opłata za zwrot samochodu w innym miejscu?

Gdy zrobisz wyszukiwanie gdzie miejsce zwrotu samochodu jest różne od miejsca odbioru, dodatkowe opłaty będą wliczone w pełen koszt wynajmu widoczny na naszej stronie. W związku z tym jest bardzo ważne żeby wybrać poprawnie miejsca odbioru i zwrotu, żeby mieć pewność, że cena za wynajem zawiera opłatę za podróż w jedną stronę.

Istnieje możliwość, że opłata za podróż w jedną stronę nie zostanie pobrana przy opłacaniu rezerwacji na stronie i będziesz musiał uiścić ją przy odbiorze samochodu, ale będzie ona nadal zawarta w pełen koszt wynajmu widoczny przy rezerwacji. Jeżeli opłata za podróż w jedną stronę jest do uiszczenia w biurze wypożyczalni, informacja o tym będzie widoczna w sekcji Płatność podczas robienia rezerwacji i na Twoim voucherze.

Czy za obiór lub zwrot samochodu poza godzinami otwarcie naliczona jest dodatkowa opłata?

Gdy twój wybrany czas obioru lub zwrotu samochodu wypada poza regularnymi godzinami pracy wypożyczalni, obowiązuje dodatkowa opłata, która wliczona jest w koszt wynajmu widoczny na naszej stronie podczas dokonywania rezerwacji.

Prosimy o wybranie dokładnego terminu odbioru i zwrotu samochodu, jest to ważne, żebyśmy mogli zagwarantować, iż zarezerwowany pojazd będzie dostępny i gotowy do odbioru, gdy udasz się do wypożyczalni, a także że pełen koszt, wliczając potencjalną opłatę za odbiór lub zwrot samochodu poza godzinami pracy, jest widoczny.

Czy mogę uzyskać zwrot części kosztów jeżeli zwrócę samochód wcześniej?

Niestety nie możemy zaoferować zwrotu kosztów za niewykorzystane dni wynajmu jeśli zwrócisz samochód wcześniej niż planowałeś, ponieważ samochód został wynajęty na pełen okres rezerwacji i wypożyczalnia oczekuje, że samochód będzie w użytku przez cały ten czas.

Czy obowiązują opłaty za przekroczenie granicy?

Radzimy zapoznać się z warunkami przekraczania granicy, żeby mieć pewność, że wypożyczalnia umożliwia podróż wynajętym samochodem do kraju, lub krajów, które chesz odwiedzić, jak również czy wiąże się to z dodatkowymi opłatami. Warunki przekraczania granicy różnią się w zależności od wybranej wypożyczalni, więc wzięcie tego potencjalnie dodatkowego kosztu pod uwagę, pomoże Ci wybrać najbardziej ekonomiczną opcję wynajmu.

By sprawdzić warunki przekraczania granicy kliknij na ikonkę Ważne informacje i przeczytaj Ograniczenia podróży w sekcji Samochód.

Jeżeli masz już rezerwację, informacje dotyczące przekraczania granicy znajdują się w warunkach wynajmu i są widoczne na Twoim voucherze, dostęp do których uzyskasz logując się na Zarządzaj rezerwacją na naszej stronie.

Czy są dodatkowe opłaty za przebieg?

Jaki przebieg wliczony jest przy Twoim wynajmie zależy od warunków przebiegu zawartych w Twojej rezerwacji.

Jeżeli zarezerwowałeś samochód z limitowanym przebiegiem i przekroczyłeś limit kilometrów, dodatkowy koszt, obliczany przez wypożyczalnię na podstawie dodatkowych kilometrów, może być bardzo wysoki. Żeby uniknąć niespodziewanych opłat za przekroczenie limitu kilometrów, radzimy wybrać opcję z nielimitowanym przebiegiem, lub upewnienie się, że dostępny limit wliczony w koszt wynajmu jest wystarczający na potrzeby Twojej podróży.

Jeżeli masz już rezerwację, informacje dotyczące warunków przebiegu znajdują się w warunkach wynajmu i są widoczne na Twoim voucherze, dostęp do których uzyskasz logując się na Zarządzaj rezerwacją na naszej stronie.

Paliwo

Ile będzie trzeba zapłacić za paliwo?

Politykę dotyczącą paliwa ustala wypożyczalnia i w większości przypadków kwestia ta zależy od długości czasu wypożyczenia. Stosowane są różne typy polityki dotyczącej paliwa. Wyraźnie poinformujemy Cię podczas rezerwacji, który rodzaj ma zastosowanie dla Twojego wypożyczenia. Oto najczęściej spotykane schematy polityki dotyczącej paliwa:

Odbiór z pełnym bakiem, zwrot z pustym – Twój pojazd zostanie podstawiony z bakiem zatankowanym do pełna i można go zwrócić z pustym zbiornikiem. Przy odbiorze przedstawiciel wypożyczalni pobierze opłatę za pełny bak. Cena za litr naliczona przez wypożyczalnię może być wyższa niż cena na lokalnej stacji benzynowej. Opłaty za paliwo uiszcza się w biurze wypożyczalni. Za niewykorzystane paliwo nie przysługuje zwrot.

Odbiór z pełnym bakiem, zwrot z pełnym – Twój pojazd zostanie podstawiony z bakiem zatankowanym do pełna. W celu uniknięcia opłat paliwowych zwróć samochód zatankowany do pełna. Na Twojej karcie kredytowej może zostać zablokowany depozyt paliwowy, który zostanie zwrócony po oddaniu samochodu zatankowanego do pełna. Opłata za brakujące paliwo zostanie pobrana przy zwrocie samochodu. Zwracamy uwagę, iż cena za litr naliczona przez wypożyczalnię może być znacząco wyższa niż cena na lokalnej stacji benzynowej. Opłaty za paliwo uiszcza się w biurze wypożyczalni, o ile nie ustalono inaczej. Ten rodzaj polityki paliwowej może występować również w wersji „Odbiór z bakiem zatankowanym w jednej czwartej, zwrot z jedną czwartą zbiornika” lub „Odbiór z bakiem zatankowanym do połowy, zwrot z połową zbiornika”.

Wstępny zakup paliwa z częściowym zwrotem – Twój samochód zostanie podstawiony z pełnym zbiornikiem paliwa, za które musisz zostawić depozyt w biurze wypożyczalni. Przy zwrocie samochodu kwota za niezużyte paliwo zostanie zwrócona. Naliczona zostanie opłata administracyjna. Wysokość opłaty administracyjnej za paliwo podano w sekcji powyżej. Opłata administracyjna nie podlega zwrotowi bez względu na ilość zużytego paliwa. Opłata administracyjna może się różnić zależnie od wypożyczalni.

Zalecamy sprawdzenie szczegółów odpowiedniej polityki w trakcie rezerwacji w Warunkach wypożyczenia, aby uniknąć nieoczekiwanych opłat.

Czy mogę zmienić politykę dotyczącą paliwa?

Niestety nie jest to możliwe, ponieważ wypożyczalnie ustalają swoje polityki w tym zakresie indywidualnie.

Wydaje mi się, że pobrano ode mnie w wypożyczalni zawyżoną opłatę za paliwo

Jeśli uważasz, że wypożyczalnia pobrała zawyżoną opłatę w biurze lub przy zwrocie, skontaktuj się z nami, a zbadamy sprawę.

Informacje o pojeździe

Czy dostanę dokładnie taki model samochodu jak na wizualizacji podczas rezerwowania?

W trakcie procesu rezerwacji przedstawiamy zdjęcia podobnych samochodów w tej samej kategorii. Niestety nie możemy zagwarantować, że wypożyczalnia będzie dysponować dokładnie takim samym modelem. Niemniej jednak, masz prawo do otrzymania pojazdu z tej samej kategorii, na taką samą liczbę osób i z tą samą pojemnością bagażową. Jeśli wypożyczalnia nie zapewni samochodu z tej samej kategorii, przysługuje Ci zwrot. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami. W niektórych okolicznościach wypożyczalnia może przedstawić nam ofertę specjalną, w ramach której gwarantuje się markę i model z wizualizacji w wynikach wyszukiwania. W takim przypadku obok ceny samochodu pojawi się odpowiednia etykieta. Lista modeli samochodów: Mini elite, Elita ekonomiczna (Economy elite), Intermediate, Egzotyczne samochody (Exotic), Samochody standardowe (Standard), Luksusowe samochody (Luxury), Minivan, Estate, Minivan z 7 miejscami siedzącymi (7 seat minivan), Kompaktowa elita (Compact elite), Elita luksusu (Luxury elite), 5-osobowy minivan (5 seat minivan), Mini samochody (Mini), 9-osobowy minivan / minibus (9 seat minivan), Samochody specjalne (Special), Samochody hybrydowe (Hybrid cars), SUV / Jeep / Auta terenowe (SUV), Samochody premium (Premium), Samochody elektryczne (Electric cars), Kabriolet (Convertible), Mały SUV (Small SUV), Średni SUV (Medium SUV), Duża ciężarówka (Large truck), Samochody kompaktowe (Compact), Samochody ekonomiczne (Economy), Motorower (Moped), Samochody w pełnym rozmiarze (Fullsize), Mała-średnia ciężarówka (Small-medium truck), Furgonetka (Cargo van), Intermediate elite, Pełnowymiarowa elita (Fullsize elite).

W jaki sposób mogę poznać pojemność bagażową wybranego pojazdu?

Pojemność bagażnika zostanie podana w czasie rezerwacji za pomocą symbolu.

Czy mogę poprosić o samochód z automatyczną skrzynią biegów?

Tak. Podczas wyszukiwania samochodu możesz skorzystać z naszych filtrów wyszukiwania po lewej stronie i wybrać opcję wyświetlania wyłącznie samochodów „z automatyczną skrzynią biegów”. Określony typ skrzyni biegów będzie sygnalizować podczas rezerwacji symbol. Zwracamy uwagę, iż poza terytorium Stanów Zjednoczonych i Kanady, wiele wypożyczalni może dysponować ograniczoną liczbą aut z przełożeniem automatycznym.

Wypożyczony przeze mnie samochód został uszkodzony przy odbiorze – co należy zrobić?

Gorąco zalecamy gruntowne sprawdzenie samochodu pod kątem wszelkich usterek przy odbiorze oraz niezwłoczne poinformowanie przedstawiciela wypożyczalni o jakichkolwiek problemach. Jeśli zauważysz przy odbiorze, że zarezerwowany pojazd jest uszkodzony, powiadom od razu o tym problemie przedstawiciela punktu wynajmu i zażądaj innego auta. Jeśli sprawa nie zostanie rozstrzygnięta, skontaktuj się z nami, a spróbujemy zorganizować odpowiedni zamiennik w wypożyczalni. Wszelkie uszkodzenia samochodu mogą wpłynąć na wkład własny, jeśli nie zostaną wyjaśnione przed wypożyczeniem.

Wypożyczony przeze mnie samochód był w złym stanie przy odbiorze – co należy zrobić?

Jeśli zarezerwowany pojazd jest w złym stanie, powiadom od razu o tym problemie przedstawiciela punktu wynajmu i zażądaj innego auta. Jeśli sprawa nie zostanie rozstrzygnięta, skontaktuj się z nami, a spróbujemy zorganizować odpowiedni zamiennik w wypożyczalni.

Modele i rozmiary pojazdów

Samochody, które możesz wypożyczyć to np. 5-osobowy minivan: np. BMW 2 Series Active Tourer Hybrid, BMW 2 Series Active Tourer, Citroen Berlingo, Fiat Fiorino, itp. Minivan z 7 miejscami siedzącymi: np. Dodge Caravan, Citroen C4 Grand Picasso, Volkswagen Sharan, Citroen C8, itp. 9-osobowy minivan / minibus: np. Ford Tourneo, Opel Vivaro, Renault Trafic, Mercedes Vito, itp. Furgonetka: np. Fiat Ducato, Isuzu Van, Volkswagen Crafter Cargo Van, Ford E450 SuperDuty, itp. Samochody kompaktowe: np. Toyota Auris Hybrid, Opel Mokka, Hyundai Accent, Super Saver Car Compact 1999-2005 Model, itp. Kompaktowa elita: np. Audi A3, BMW 1 Series, itp. Kabriolet: np. Audi TT Convertible, Mini Convertible, Opel Astra Convertible, BMW 3 Series Convertible, itp. Samochody ekonomiczne: np. Volkswagen Gol G6, Chevrolet Aveo, Chevrolet Springo, Toyota Yaris, itp. Elita ekonomiczna: np. Dacia Sandero, Citroen DS3, Smart Forfour Convertible, itp. Samochody elektryczne: np. itp. Estate: np. Subaru Legacy Estate, Renault Megane Estate, Hyundai i40 Estate, Ford Focus Estate, itp. Egzotyczne samochody: np. Mercedes S Class, Hummer H3, Chevrolet Camaro SS, Mercedes S500, itp. Samochody w pełnym rozmiarze: np. Mercedes CLA, BMW 3 Series Hybrid, Tesla S P85D, Great Wall Voleex C30, itp. Pełnowymiarowa elita: np. Person-to-Person Rental From non-supplier fleet, itp. Samochody hybrydowe: np. itp. Intermediate: np. Toyota Avensis, Citroen C5, Renault Megane, Volkswagen Jetta, itp. Intermediate elite: np. Tesla Model X, BMW 2 Series Active Tourer, Alfa Romeo Giulia, Nissan Qashqai, itp. Duża ciężarówka: np. Mitsubishi L200, Chevrolet Silverado Ext Cab, itp. Luksusowe samochody: np. Ferrari FF, Jaguar XJ, Jaguar XFR, Mercedes S320 CDI, itp. Elita luksusu: np. Range Rover Vogue, Bentley Continental GTC, itp. Średni SUV: np. BMW X1, Dacia Duster, Dacia Duster 4X4, Volkswagen Tiguan, itp. Mini samochody: np. Mini Cooper Countryman, Mini Cooper, Kia Picanto, Mini Countryman, itp. Mini elite: np. Mini Cooper, itp. Minivan: np. Toyota Hiace, Toyota Commuter, Hyundai County, Ford E350, itp. Motorower: np. Scooter 110cc, Scooter 50cc, Scooter 125cc, Scooter 125cc Electric, itp. Samochody premium: np. BMW X6, Mercedes SLK 350, Nissan Maxima, Cadillac CTS, itp. Mały SUV: np. Ford Ecosport, Suzuki SX4 S-Cross 4WD, Suzuki Jimmy, Nissan Juke, itp. Mała-średnia ciężarówka: np. Ford F-150, Mitsubishi L200 Double Cab, itp. Samochody specjalne: np. Mercedes S350 AMG Line, Mitusbishi DC 4 Pickup, Toyota Coaster 24 Seater Bus, itp. Samochody standardowe: np. Mercedes CLA, Mazda 6, BMW 3 Series Hybrid, Ford Focus (2014 to 2017), itp. SUV / Jeep / Auta terenowe: np. Lada Niva, Mitsubishi Nativa, Renault Kadjar, Range Rover Evoque, itp. W mniejszych miastach zasięg jest jednak mniejszy.

Opcje dodatkowe

Które opcje dodatkowe są dostępne?

Dostępność opcji dodatkowych zależy od wypożyczalni i nawet jeśli są rezerwowane online, nie można ich zagwarantować. Następujące dodatki można zarezerwować online:

•Dodatkowy kierowca
•Siedzisko
•Fotelik dziecięcy
•Fotelik dla niemowląt
•GPS – system nawigacji satelitarnej
•Bagażnik na narty
•Zestaw łańcuchów śniegowych
•Opony zimowe
•Łączność Wi-Fi
•Bagażnik (dachowy)

Zauważ, że większość opcji dodatkowych nie jest uwzględniona w cenie wypożyczenia i można je zakupić podczas rezerwacji lub w biurze wypożyczalni. Koszt opcji dodatkowych podawany jest w trakcie rezerwacji w Warunkach wypożyczenia.

Kiedy zostanie ode mnie pobrana opłata za opcje dodatkowe?

Jesli wybierasz dodatki w czasie rezerwacji, zostana dodane do calkowitej ceny. Jednakze jesli decydujesz sie na zakup opcji dodatkowych w punkcie wynajmu, wypozyczalnia pobierze wtedy oplate w walucie lokalnej.

Ważne dokumenty

Jakie dokumenty muszę przynieść ze sobą do punktu wynajmu?

Przesyłany przez nas z potwierdzeniem rezerwacji voucher na wypożyczenie pojazdu zawiera wszystkie dokumenty wymagane podczas odbioru. W większości przypadków, aby otrzymać zarezerwowany pojazd, musisz mieć ze sobą:

•Kartę kredytową na nazwisko kierowcy. Akceptowane przy odbiorze karty kredytowe obejmują MasterCard, Visa oraz sporadycznie American Express. Listę akceptowanych kart kredytowych można znaleźć w potwierdzeniu rezerwacji.
•Prawo jazdy. Należy pamiętać, że akceptowane jest wyłącznie pełne prawo jazdy, którym kierowca posługuje się od co najmniej 1 roku, bez poważnych obciążeń. Dowiedz się więcej o wymogach dotyczących prawa jazdy.
•Voucher rezerwacyjny. Zostanie Ci przesłany w ciągu 48 godzin od rezerwacji i musi zostać wydrukowany.
•Wszelkie inne dokumenty identyfikacyjne, jakich żąda wypożyczalnia w swoim regulaminie. Szczegóły można znaleźć na voucherze na wypożyczenie pojazdu.

Czy potrzebuję międzynarodowego prawa jazdy?

Jeśli Twoje prawo jazdy nie jest wydrukowane w alfabecie rzymskim (np. jest w alfabecie arabskim, greckim, rosyjskim lub chińskim), musisz zabrać ze sobą międzynarodowe prawo jazdy oraz krajowe prawo jazdy. W przypadku wypożyczeń za granicą (poza terytorium UE), międzynarodowe prawo jazdy jest zazwyczaj wymagane bez względu na alfabet. Do międzynarodowych praw jazdy należy dołączyć oryginalne krajowe prawo jazdy kierowcy. Osoby posiadające brytyjskie prawo jazdy muszą okazać kartę ze zdjęciem oraz papierowy odpowiednik.

Czy wystarczy okazać kopię prawa jazdy?

Nie. Kopia Twojego prawa jazdy nie zostanie zaakceptowana w wypożyczalni. Przy odbiorze należy okazać oryginalny dokument.

Polityka rezygnacji i zwrotów

Jakie są zasady anulowania i nie pojawienia się po odbiór samochodu?

Jakie są zasady anulowania rezerwacji?

Zasady anulowania i opłaty administracyjne mogą się różnić w zależności od dostawcy wynajmu samochodu i wybranej opcji anulowania. Przed kontynuowaniem rezerwacji prosimy o zapoznanie się z polityką dotyczącą rezygnacji i nie pojawienia się po odbiór samochodu, aby upewnić się, że ta opcja jest satysfakcjonująca. Poniżej znajduje się przegląd różnych oferowanych zasad anulowania.
Pamiętaj, że anulowanie i zmiany nie są możliwe po upływie czasu odbioru rezerwacji. Dotyczy to wszystkich rezerwacji.

Jakie są zasady anulowania rezerwacji w pełni opłaconych lub częściowo opłaconych?

Jeżeli anulujesz rezerwację do 24 godzin (w niektórych przypadkach do 48 godzin) przed odbiorem samochodu, w prawie wszystkich okolicznościach otrzymasz pełny zwrot pieniędzy. Jeżeli anulujesz rezerwację z wyprzedzeniem mniejszym niż 24 godziny (w niektórych przypadkach mniejszym niż 48 godzin), prawie we wszystkich okolicznościach otrzymasz pełny zwrot kosztów pomniejszony o opłatę administracyjną określoną w twoich warunkach wynajmu.

Dotyczy to wszystkich rezerwacji:

Jeżeli Twoja płatność online jest niższa niż podana opłata administracyjna, zwrot kosztów rezerwacji wynajmu samochodu nie zostanie zwrócony gdy anulujesz rezerwację ponieważ obowiązuje opłata administracyjna.

Jeśli rezerwacji dokonano na mniej niż 24 godziny (w niektórych przypadkach mniej niż 48 godzin) przed odbiorem, zasady anulowania zostaną automatycznie zastosowane do rezerwacji.

Wszystkie odwołania powinny być dokonywane w naszej sekcji Zarządzaj Rezerwacją, a nie bezpośrednio w wypożyczalni samochodów. Jeżeli zgodzisz się na anulowanie bezpośrednio w wypożyczalni samochodów w dniu odbioru, musisz również poinformować nas o tej zmianie w rezerwacji przed czasem odbioru w celu anulowania rezerwacji. Jeżeli nie anulujesz rezerwacji bezpośrednio u nas więcej niż 24/48 godzin przed planowanym czasem odbioru, ale anulujesz w wypożyczalni samochodów, rezerwacja pozostanie potwierdzona w naszym systemie i nie otrzymasz zwrotu pieniędzy.

Zmiana rezerwacji lub anulowanie opcjonalnych dodatków może nie być możliwe na mniej niż 24 godziny przed odbiorem.

Jakie są zasady anulowania dodatkowego produktu ubezpieczeniowego?

Jeżeli kupiłeś dodatkowy produkt ubezpieczeniowy wraz z wynajmem samochodu, polisa zostanie automatycznie anulowana w momencie gdy anulujesz rezerwację wynajmu samochodu. Aby sprawdzić, czy należy Ci się zwrot pieniędzy, sprawdź zasady anulowania określone w warunkach Twojego produktu ubezpieczeniowego.

Jakie są zasady dotyczące niestawienia się po odbiór samochodu?

„No-show” występuje z następujących powodów:

Nie poinformowałeś nas o rezygnacji przed czasem odbioru.

Nie udało ci się odebrać samochodu o umówionej godzinie i dacie.

Nie dostarczyłeś dokumentacji wymaganej do odbioru samochodu.

Nie udało się podać karty kredytowej na której widnieje imię i nazwsko głównego kierowcy z wystarczającą ilością dostępnych środków.

W przypadku wystąpienia którejś z powyższych zasad nie otrzymasz zwrotu środków.

Wypożyczalnia samochodów zastrzega sobie prawo do odmowy wydania samochodu każdemu klientowi, który nie dotrze na czas z całą niezbędną dokumentacją i kartą kredytową z wystarczającą ilością środków na depozyt zabezpieczający samochód. W takich przypadkach klient nie będzie uprawniony do zwrotu pieniędzy.

Proces rezerwacji

Czy mogę wybrać konkretną wypożyczalnię samochodów?

W większości przypadków nazwa agencji wynajmu samochodu jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania. W niektórych przypadkach organ wynajmujący samochód nie jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania i można go potwierdzić dopiero po dokonaniu rezerwacji.

Czy mogę złożyć więcej niż jedną rezerwację jednocześnie?

Niestety nie możesz zarezerwować dwóch samochodów w ramach tej samej rezerwacji, ponieważ każdy rezerwowany pojazd posiada swój własny numer referencyjny oraz przypisaną umowę o wynajmie. Zwracamy uwagę, iż w przypadku rezerwowania kilku pojazdów tego samego dnia w danej wypożyczalni, rezerwacje muszą być składane na różne nazwiska kierowcy. Jednak jeśli rezerwujesz każdy pojazd oddzielnie, możesz zarezerwować dowolną liczbę wypożyczeń jednocześnie. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami w sprawie konkretnego zapytania.

Czy mogę wypożyczyć samochód, jeśli nie mam ukończonych 25 lat lub mam więcej niż 75 lat?

Tak, większość wypożyczalni stosuje limit minimalnego wieku wypożyczającego 21 lat. Niemniej jednak wymogi mogą się różnić zależnie od danej wypożyczalni i kraju docelowego. Zwracamy uwagę, że mogą obowiązywać dodatkowe opłaty, jeśli kierowca nie ma ukończonych 25 lat lub jego wiek przekracza 75 lat, w celu pokrycia kosztu dodatkowego ubezpieczenia. O dodatkowej opłacie zostaniesz poinformowany(-a) w trakcie rezerwacji, w sekcji podsumowania opłat przed potwierdzeniem rezerwacji.

Czy mogę wypożyczyć samochód, mając tymczasowe prawo jazdy?

Nie, niestety wypożyczalnie, z którymi współpracujemy nie akceptują tymczasowych praw jazdy. Musisz posiadać pełne prawo jazdy, aby móc wypożyczyć samochód.

Nie otrzymałem(-am) potwierdzenia swojej rezerwacji – co należy zrobić?

Po dokończeniu rezerwacji prześlemy Ci jej potwierdzenie pocztą e-mail w ciągu 48 godzin. Sprawdź, czy wiadomość nie trafiła przypadkiem do folderu ze spamem. Jeśli nie otrzymałeś(-aś) jeszcze e-maila z potwierdzeniem, skontaktuj się z nami.

Status mojej rezerwacji to „złożono prośbę” – co to oznacza?

Oznacza to, że nadal musimy potwierdzić dostępność pojazdu w wypożyczalni. Po zatwierdzeniu prześlemy potwierdzenie rezerwacji. W przypadku niedostępności żądanego pojazdu skontaktujemy się z Tobą, aby doradzić inne opcje. 99% dokonywanych za naszym pośrednictwem rezerwacji jest potwierdzane, jednak na tym etapie możesz nadal zdecydować się na anulowanie swojej rezerwacji bezpłatnie na naszym portalu online.

Status mojej rezerwacji to „odrzucono” – co to oznacza?

Oznacza to niestety, że wypożyczalnia nie była w stanie potwierdzić dostępności żądanego pojazdu. Jeśli Twoja rezerwacja została odrzucona przez przedstawiciela wypożyczalni, skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia alternatywnych opcji. Jeśli nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować, ustawimy status Twojej rezerwacji na „odrzucono”. Aby zarezerwować inny pojazd, wystarczy że się z nami skontaktujesz. Jeśli zapłaciłeś(-aś) już depozyt w trakcie rezerwacji i nie uda nam się uzyskać żądanego pojazdu, zwrócimy niezwłocznie środki na rachunek Twojej karty kredytowej.

Czy mogę zmodyfikować swoją rezerwację?

Tak, możesz w łatwy sposób dokonać zmian w swojej rezerwacji poprzez portal internetowy. Po złożeniu rezerwacji możesz wprowadzić poprawki za pośrednictwem portalu internetowego, korzystając z linku podanego na voucherze. Nie pobieramy opłaty administracyjnej za zmianę lub poprawki w rezerwacjach. Jednak, zależnie od charakteru zmian, których chcesz dokonać, mogą wystąpić dodatkowe koszty. Na przykład, w przypadku konieczności zmiany daty nie możemy zagwarantować pierwotnej ceny.

Uwaga: w przypadku niektórych rezerwacji Hertz / Thrifty / Firefly zastosowanie mają następujące zasady anulowania: Bezpłatne anulowanie do 48 godzin przed odbiorem. Następnie będzie obowiązywać opłata za anulowanie w wysokości 55 €. Żadne anulacje nie są dozwolone po dacie i godzinie odbioru.